גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז 2022 - פנס הרחוב - מחווה ללהקת תמוז

ארכיון תאריך: 13 אוקטובר 2022

משך: שעה ורבע

מופע פתיחה חגיגי! פנס הרחוב - מחווה ללהקת תמוז

יהודה עדר ותזמורת הג'אז של תל אביב
אורחת- הזמרת חן לוי
עיבודים וניהול מוסיקלי - עמיקם קימלמן


יהודה עדר, הגיטריסט המיתולוגיי של להקת תמוז, יבצע את שירי הרוק האולטימטיביים של הלהקה המיתולוגית 'תמוז' כפי שהם מעולם לא בוצעו, בעיבודי ג'אז חדשים לביג בנד שכתב הסקסופוניסט והמעבד עמיקם קימלמן. השמיים הם הגבול בפסטיבל יפוג'אז!

להקת תמוז היא ללא ספק אחת הלהקות שעצבו את המוזיקה הישראלית בכלל ואת הרוק הישראלי בפרט. בלהקה, שפעלה באמצע שנות ה-70. היו חברים מוזיקאים ויוצרים שהפכו לאייקונים תרבותיים וחברתיים: שלום חנוך, אריאל זילבר, מאיר ישראל, יהודה עדר ואיתן גדרון. את שם הלהקה, תמוז, נתן להם אריק איינשטיין ואלבומם היחיד 'סוף עונת התפוזים'  נחשב לאלבום מיתולוגי שמשפיע עד היום על המוזיקאים והיוצרים בישראל בגלל סגנונו הבועט, אמירתו האמנותית, צלילו המבריק והאנרגטי, רמת הנגינה והשירה של חברי הלהקה ושיריו שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית ומהווים חלק מפס הקול של כל אחד מאיתנו מאז שנות ה70.

במופע המחווה ללהקת תמוז  תארח תזמורת הג'אז של תל אביב את אחד מנציגיה האותנטיים של הלהקה, הגיטריסט והמפיק המוזיקלי יהודה עדר שישיר את שירי האלבום 'סוף עונת התפוזים' בעיבודים מקוריים לביג בנד ובמגוון של סגנונות ג'אז, שנכתבו במיוחד למופע הזה על ידי הסקסופוניסט והמעבד עמיקם קימלמן. המופע מבטא את ההערכה הגדולה והתודה שחש הג'אז הישראלי כלפי הלהקה וחבריה.


יהודה עדר נולד בקבוץ כפר הנשיא בשנת 1951. שימש כגיטריסט וחבר בלהקות "תמוז" ו"דודה". מפיק, מעבד ושותף לדרך עם מאיר אריאל במשך השנים 1983-1999 – ".. וגלוי עיניים", "מסע הבחירות", הופעות מילואים וניהול אמנותי לערבי השנה לזכרו. מפיק, יועץ אמנותי, מעבד ונגן באלבומים "ירח", "אהבתיהם", "צמאון", ו"שפויים" של שלמה ארצי וכמו כן אחראי כמפיק מוסיקלי וכיועץ אמנותי לאין ספור הפקות אולפן ובמה למיטב אמני ישראל במשך כ 40 שנה. למד ב Berklee College of Music שבבוסטון, ארה"ב 1977- 1980 ובישראל עם פרופ' יצחק סדאי ועם פרופ' אבל ארליך.

בשנת 2007 יצא אלבום הסולו הראשון שלו "מר גרוסבארד היקר", בשיתוף הארי ליפשיץ ואיתן גדרון. יהודה עדר הוא יוזם הקמת בית הספר רימון ומכהן כנשיא בית הספר, כראש מגמת השירים ותחום ההפקה המוסיקלית וכן כאחראי על קשרי החוץ.  

שותף בהקמת "בית המוזות" ביפו, בית ספר תיכון ייחודי לנוער בסיכון שמתמחה באמנות ותרפיה. חבר בחוג ידידי "כפר איזון" שמטפל בעיקר בצעירים יוצאי צבא שנפגעו משימוש בסמי הזיה במסעותיהם בהודו ובדרום אמריקה. נשוי לשחקנית מיקי קם ואב לאלון ונדב.


בהשתתפות:
יהודה עדר שירה וגיטרה
חן לוי זמרת אורחת
עמיקם קימלמן עיבודים וניהול מוסיקלי
דורון צילשי חצוצרה
גרגורי ריבקין חצוצרה
חיים לימן חצוצרה
יובל פלד חצוצרה
אלן בסין סקסופון
בני מסטרמן סקסופון
אולג ניימן סקסופון
לני סנדרסקי סקסופון
קובי סלומון סקסופון
דור אסף  טרומבון
עודד מאיר טרומבון
ינון גולן טרומבון
בר טל טרומבון
יניב כרם גיטרה
ליאוניד דצלמן פסנתר
רמי שולר ויברפון
דימה גרודסקי בס
עמיר דוד תופים

*בשיתוף הקרן ליוצרים עצמאיים מטעם משרד התרבות והספורט
*המופע מתאפשר הודות לתמיכת רימון בית ספר למוסיקה

צילומים: גאיה סעדון, אבי נישניבר, פטר ויט, מרגלית חרסונסקי

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter