גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה

אל דימיולה - Al Di Meola

ארכיון תאריך: 16 יוני 2022 - 20 יוני 2022

משך: שעה וחצי

אל דימיולה שזכה להכרה כאחד הגיטריסטים הגדולים אי פעם חוזר לישראל. לכתוב עליו שהוא וירטואוז זה כמעט בנאלי. במהלך קריירה רצופת הישגים שנמשכת כבר למעלה מארבעה עשורים הוא מופיע ללא הפסקה ברחבי העולם ומהפנט קהלים. לאל דימיולה פינה מיוחדת בלב לישראל, הוא ביקר כאן מספר פעמים (כולל במהלך מלחמת המפרץ).

אחרי שסיים את לימודי המוזיקה בברקלי, הוא התגלה על ידי צЧיק קוריאה שצירף אותו לסופרגרופ המיתולוגי Return To Forever עם סטנלי קלארק ולני ווייט, הוא היה בן 19 בלבד. משם זינקה קריירה מטאורית ומפוארת רצופת נקודות ציון משמעותיות כמו אלבום המופת Friday night in San Francisco עם ג'ון מקלפלין ופאקו דה-לוצ'יה שנמכר במיליוני עותקים ונחשב לאחד מאלבומי הגיטרה האקוסטית המשפיעים בכל הזמנים. הוא חתום על אינספור שיתופי פעולה מוזיקליים עם שורה אינסופית של אמנים ביניהם פול סיימון, לוצ'יאנו פאווארוטי, סטיבי וונדר, קרלוס סנטנה, פיל קולינס, ג'ימי פייג', פרנק זאפה, הרבי הנקוק ורבים וטובים אחרים.

דימיולה הוציא למעלה מ-20 אלבומי סולו, זכה בכל פרס ותואר אפשרי, מכר למעלה מ-20 מיליון עותקים, זכה ארבע זכיות רצופות בתואר "גיטריסט השנה" של מגזין guitar player והוא בעל תואר ד"ר של כבוד למוסיקה מאוניברסיטת ברקלי.  

היצירה והנגינה הוירטואוזית שלו נעה על ספקטרום השפעות רחב, שילוב של ג'אז-רוק עם השפעות פלמנקו, טנגו, אלמנטים ים תיכוניים, מקצבים לטיניים ומוסיקה הודית.

מערכת היחסים בין דימיולה לקהל הישראלי ארוכה וחמה. הוא מקפיד להגיע לביקורים והופעות בישראל כבר מאז שנות ה-80. בזמן מלחמת המפרץ ב-91 הוא חבר לדייויד ברוזה וקיים סיבוב הופעות מרגש בבסיסים ובמקלטים
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter